האם משרד עורכי דין צריך פעילות במדיה החברתית

שאלה: האם משרד עורכי דין כמו שלנו זקוק לפעילות במדיה מדיה חברתית? להתעסק עם פייסבוק, לינקדין, פורומים?
הרי אנחנו משרד קטן(3 עו"ד) עוסקים בליטיגציה מסחרית. את חושבת שמפייסבוק יגיעו אליי לקוחות? קהל היעד שלנו הוא עסקים קטנים ובינוניים, אנחנו רוצים תביעות של מעל 1 מיליון שקל. נראה לך שמישהו יחפש אותנו במדיה החברתית?
תשובה:  חשובה הנוכחות במדיה החברתית ללא כל קשר לגודל המשרד ולתחום העיסוק משפטי.
הנוכחות במדיה הדיגיטלית מצטרפת לחבילת השיווק והנראות של המשרד- באותה המידה שאין היום משרד עו"ד שאין לו אתר בו מוצגים תחומי עיסוק המשרד, צוות עורכי דין, השגי המשרד וכו'.
בימינו אלה, המדיה החברתית על מגוון צורותיה נפוצה יותר ויותר, בין ליצירתם של קשרים פרטיים ובין לפיתוח קשרים עסקיים, לשיווק, לפרסום ולשמירת קשר עם לקוחות. גם במקצוע עריכת הדין  שימוש במדיה החברתית תופסת תאוצה.
במקרים רבים, האופי השמרני והזהיר שמאפיין בדרך כלל את המשרדים הוותיקים מביא לכך שבמקרים רבים רואים רק את הסכנות ואת השקעת המשאבים האנושיים והכספיים, אך לא את היתרונות והפוטנציאל הגלומים בשימוש במדיה החברתית מייד עם תחילת השימוש בה,במידה ונעשה שימוש מושכל במדיה באמצעות קביעת אסטרטגיה ונהלי עבודה.

גיבוש האסטרטגיה המשרדית לשימוש במדיה החברתית

על מנת למקסם את היתרונות ומנגד – לא לחטוא בשימוש אשר ישיג את המטרה ההפוכה חשוב מלכתחילה לגבש מדיניות משרדית בעניין זה.
מטרת גיבוש האסטרטגיה הינה לפתח תכנית לשימוש במדיה החברתית שתהא תואמת את תחומי העיסוק של המשרד וקהל היעד שלו ותייחד אותו ממשרדים אחרים העוסקים בתחומים זהים או דומים. על התכנית להיות גם כזאת שתמנע חשיפה מוגזמת שעשויה להכביד על קהל היעד וליצור רתיעה ועם זאת חשוב שלא תהיה נוקשה וסגורה.

מותר ואסור במדיה החברתית לעורכי דין

יש לקבוע את סוג המידע שמותר או אסור לפרסם אונליין, באיזו מדיה לפרסם נושאים שונים וכמובן להימנע מליצור סיכונים אתיים או עסקיים. יש גם להימנע מפיקוח יתר ומביורוקרטיה עריכתית מייגעת שכן ידוע כי המדיות הן מטבען מהירות וספונטניות ודורשות תגובה מהירה ולעתים אף מיידית. וחשוב ביותר – להימנע משימוש בלשון עילגת או גבוהה מידי ולהעביר את המסר  קרוב ככל הניתן לזווית הראיה של הלקוח.