פייסבוק: קבוצות מקצועיות של משרדי עורכי דין

אחד התיאורים שנתקלתי בהם, לגבי מהותה של המדיה החברתית, הוא שהיא כוללת 20% מדיה ו-80% חברתית. בכך יש תובנה נכונה גם לקבוצות השונות הקיימות בפייסבוק, שהן סוג של פורומים המרחיבים את ההון החברתי של החברים ובמסגרתן מתנהל שיח בין החברים. הקבוצות עושות שירות מצויין למשתמשי הרשת ומקלות על יצירת מפגש עם משתמשים אחרים העוסקים בתחום זהה. הקבוצות מוקמות לרוב על ידי מי שחיפש לקבל תשובות לשאלות שהציקו לו, או להחליף דעות ורעיונות בנושאים שונים עם תפוצה רחבה וגדולה יותר ממספר החברים הפרטיים, או לנהל שיח מקצועי בתחום עיסוקו ולהיעזר בידע ובניסיון של עמיתים ועוד כהנה וכהנה סיבות, ובכללן בל נשכח את נושא הפרסום והשיווק. 

קבוצות כגון אלה קיימות גם עבור עורכי דין. כל קבוצה– בין אם היא פתוחה או סגורה – מגדירה את עצמה. לעיתים, מדובר בקבוצה שחבריה הם עורכי דין בלבד, המתמקדת בתחום מסוים של המקצוע – כגון דיני עבודה, משפחה נזיקין, תכנון ובניה וכו' ולעיתים, תחום השיח אינו מוגבל וניתן לקיימו בכל נושא מקצועי שחבר מעלה. בקבוצה ניתן ליצור דיונים רבי משתתפים ולקבל תשובות מיידיות לבעיות מקצועיות. קבוצות אחרות של עורכי דין פתוחות גם לקהל הרחב והן מאפשרות להפנות לעורכי הדין שאלות המטרידות את הפונים בתחום המשפט, כשהמטרה הסופית של קבוצות כגון אלה, בין היתר, היא הגדלת מספר הלקוחות של המשרד.

חשוב לזכור כי הפעילות בקבוצה אינה כרוכה בהוצאה כספית ועם זאת, ניתן במסגרתה לקבל מידע חיוני ועימו חיסכון בזמן (חיפוש תשובה לבעיה), חיסכון בכסף (מישהו הנמצא בבית משפט בבאר שבע יסייע לך במסירת כתבי בי-דין ואחר הנמצא בירושלים יסייע לך לקבל צו ירושה מבית הדין הרבני כשמשרדך בעכו). בנוסף – עורכי דין מציעים לחברים בקבוצה העברת תיקים שהגיעו אליהם אך הם אינם עוסקים בתחום, או קצרים בזמן ובכך גם יגדל מאגר הלקוחות של החבר המקבל את התיק. בקבוצות גם ניתן למצוא עורכי דין שכירים ולהיפך – מחפשי עבודה יכולים למצוא בהן את מבוקשם. ובל נשכח את נושא השיווק והפרסום.

טיפים לניהול עמוד פייסבוק עסקי

לא אחת, עורכי דין שואלים: האם אני באמת צריך דף פייסבוק? האם דף הפייסבוק יסייע לקבלת לקוחות חדשים? התשובה היא חד-משמעית: מכלול הפעולות השיווקיות שמשרד עורכי דין מבצע הוא אשר יוביל, בסופו של דבר, לכך שהלקוחות ישמעו על המשרד ויגיעו אליו. המחקרים השיווקיים העכשוויים בתחום מגיעים  למסקנה זהה: ידן של הפלטפורמות של הרשתות החברתיות על העליונה.

התופעה מתרחשת הן בארץ והן במדינות אחרות, והיא חלה על משרדים גדולים כקטנים. כולם הבינו את היתרונות של הרשתות החברתיות ואת חשיבותן ככלי שיווקי ממעלה ראשונה. גם משרדי עורכי הדין הבינו שנוכחות ברשת היא בעלת חשיבות רבה לצורך חיזוק התדמית, חיזוק הקשר עם הלקוחות והקולגות (זכרו שהקולגות הם הממליצים הכי טובים שלכם!), לגיוס מתמחים ועורכי דין מקצועיים ומוכשרים שירצו לעבוד במשרד. אין כל ספק שדף הפייסבוק העסקי של משרד עורכי הדין הוא האמצעי המוביל לפרסום המשרד ולהגעתו לידיעת לקוחות פוטנציאליים רבים.

איך עובדים עם דף הפייסבוק העסקי?

בדף הפייסבוק העסקי ניתן לטפח קשרים אישיים עם לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים, וגם עם קולגות ובאמצעותו להרחיב את מאגר הלקוחות. דף הפייסבוק מזרים תנועה (traffic) לאתר שלך.

דף הפייסבוק של המשרד מאפשר לך לאפיין את הלקוח הפוטנציאלי שלך מבחינת גיל, מין, עיסוק, תחומי עניין וכו'.

כך תנהלו את דף הפייסבוק העסקי :

1. הוסיפו לינק לדף הפייסבוק העסקי של המשרד לחתימה האלקטרונית שלכם וכך גם באתר.

2. תמונות בפוסטים שלכם יוצרות "לייקים". הוסיפו בפוסטים תמונות של אנשי המשרד, כך שניתן יהיה להביא להאנשה של השירות המשפטי ולקרבו ללקוח הפוטנציאלי, אשר יזדהה ויזכור טוב יותר את המשרד כשיראה מי הם אלה שעומדים להעניק את השירות המשפט.

3. הקפידו לכתוב תכנים מעניינים שיהא בהם כדי לעורר עניין אצל קהל הקוראים (audience) תוך הקפדה על כללי הכתיבה השיווקית.

4. זכרו לכלול בדף הפייסבוק את כל פרטי המשרד כולל כתובת האתר של המשרד. לצורך כך עליכם להיכנס ל"אודות" (about) ובאמצעות edit תוכלו להוסיף ולשנות את התוכן בקטגוריות השונות.